Monday, October 25, 2010

Apa dan Mengapa.....santapan Minda


Ni hidangan untuk pembaca sebagai bekalan untuk anda sementara hamba pulang ke kampong untuk kinta restu sebab dah nak exam ni. Hamba tinggalkan sedikit persoalan untuk kalian fikirkan..Jika panjang umur, InsyaAllah hari Jumaat atau Sabtu nanti hamba kembali dan kita bincang sama-sama.

  1. Anda ada satu sangkar yang cantik. Kemudian anda mendapat seekor burung yang cantik sesuai diletakkan dalam sangkar itu, apa yang anda akan lakukan ?
  2. Anda terlihat seekor ulat dan seekor rama-rama..Mana satu anda akan ambil untuk hiasan ?
  3. Anda ternampak seekor ular tedung sedang bersembunyi di celah pasu rumah anda..Apakah yang anda akan lakukan ?
  4. Anda memegang seekor ayam. Tiba-tiba dipertengahan jalan, ayam tersebut cuba melepaskan diri. Apa anda akan lakukan ?
  5. Ada sebiji permata dan sebiji batu, yang mana lebih berharga bagi anda ?

Fikirkanlah..jawab berdasarkan pendirian anda..boleh kongsi jawapan anda pada facebook hamba..Search Cacing Berlari…Setiap soalan ada maksudnya tersendiri..Hamba hanya mereka sendiri soalan ini berdasarkan apa yang hamba fikir dan ingin tahu..So, ape pun jawapan anda, jawabnya dengan hati..bukan dengan ego yang buta tuli.

p/s : jgn salah tafsir perkataan ego tu..Ade orang kate ego tu bongkak..Bagi hamba, ego tu wujud bila terdapat sesuatu yang ingin dilindungi dan keteguhan dalam hati.

No comments:

Post a Comment